Kediler için Ev yaşamı

Kedilerini içeride tutan evcil hayvan sahipleri kedilerini sadece vahşi yaşamdan korumakla kalmaz, aynı zamanda en sevdikleri hayvanlarının güvenliğinden de emin olurlar. Bir kedi dışarıda olmaya alışmış olsa bile, onlara içeride harika bir hayat vermek hala kolaydır.

Kedileri Neden İçeride Tutmalıyız?

Birçok kedi sever, kedilerin mutlu bir yaşama sahip olmak için dışarıda dolaşmakta özgür olmaları gerektiği konusunda yanlış bir izlenime sahiptir. Bununla birlikte, iç mekan kedileri, açık havada hiç risk almadan bol miktarda dolaşım ve keşif yapabilir ve içeride kaldıklarında, aşağıdakiler de dahil olmak üzere çok çeşitli risk ve tehlikelerden kaçınırlar…

• Vahşi kedilerden veya diğer dış mekan evcil hayvanlarından yayılabilen hastalıklar
  • Pireler, keneler, akarlar, solucanlar ve diğer zararlılar ve parazitler
  • Evcil bir kedinin kolay beslenmesini arayan yırtıcılar
  • Antifriz, yağ, böcek ilaçları ve rodentisitler gibi zehirler ve toksik kimyasallar
  • Kediye zarar verebilecek veya işkence edebilecek kişiler
  • Kediyi bir barınağa teslim etmek ya da “evsiz” bir kediyi evlat edinmek için yapılan girişimler
  • Kötü hava koşullarına, donma sıcaklıklarına ve fırtınalara maruz kalma
  • Gezici, dikkatsiz evcil hayvanları öldürebilecek arabalar ve diğer araçlar

Tüm bu tehditler nedeniyle, sadece içeride tutulan kedilerin dış mekandaki meslektaşlarından çok daha uzun ve sağlıklı bir yaşam sürmeleri şaşırtıcı değildir. Aslında, kapalı bir kedi, açık bir kediden 5-10 kat daha uzun yaşayabilir.

Mükemmel Bakım Sağlayın
Mutlu bir yaşam sağlıklı bir yaşamla başlar. Kedinizin aşılar, diş bakımı ve düzenli kontroller dahil olmak üzere uygun veteriner bakımı aldığından emin olun. Besleyici bir diyet, düzenli bakım ve uygun egzersiz, kedinizi mutlu etmenize yardımcı olacaktır.

Oyuncaklar Gelmeye Devam Etsin
Kediler yeni, yeni oyuncakların, özellikle de etrafta dolaşabilecekleri veya gürültü, ışık veya hareketle yanıt alabilecekleri etkileşimli öğelerin tadını çıkarırlar. Oyuncakların pahalı olması gerekmez, ancak her oyun aktivitesini taze ve ilginç tutmak için düzenli olarak döndürülmeleri gerekir.

Mükemmel Çalma Süresi
Kedinize verebileceğiniz en iyi oyuncak kendinizdir ve onlarla oynadığınız zamanı seveceklerdir. “Avlanmaları” için bir ipi sürükleyin veya kovalamaları için bir alüminyum folyo topu atın. Bir kağıt torba, özellikle elleriniz veya parmaklarınız hareket ettirirse eğlenceli bir oyuncak olabilir.

Yeni Zirvelere Ulaşın
Tırmanma ve keşif kedilere karşı konulmazdır ve tırmanmaları için bir kedicik kulesi veya benzeri bir yapı ile dikey olabilirsiniz. En mutlu kediler için en iyi kuleler tüneller, gizli delikler, tırmalama direkleri ve uyuklama platformları içeren birden fazla seviyeye sahip olacak.

Dünyaya Açılan Pencere
Kedinize güneşli bir pencerenin yanındaki geniş bir çıkıntıdan, koltuktan veya platformdan bir görünüm sağlayın. Bir kuş besleyici veya kuş banyosu fark edilirse, kediniz saatlerce uyanık kalabilir ve pencereyi hafifçe açarsanız (sağlam bir sineklik ile!) taze esintiler canlandırıcı olacak.

Bir Kedicik Bahçesi Yetiştir
Birçok kedi otları kemirir ve bir evcil hayvan tedarik mağazasından güvenli, çekici kedi otu yetiştirmek için kapalı bir kit alabilirsiniz. Bununla birlikte, kedinizi genellikle toksik olabilecek diğer iç mekan bitkilerinden uzak tutun.

Bir Arkadaş düşünün
Bazı kediler yalnız olmayı tercih ederken, birçok kedi bir arkadaşa sahip olmaktan hoşlanır. Bu arkadaş olabilseniz de, işiniz veya sosyal hayatınız sizi sık sık evden uzak tutuyorsa, kedinize eşlik etmesi için ikinci bir kedi veya hatta bir köpek almayı düşünün.

Kediler dışarı çıkmak istediklerini düşünebilirler, ancak kedinize eğlenceli, zenginleştirici ve sağlıklı bir kapalı yaşam vermenin birçok yolu vardır. Kedinizi korumak ve onların içeride hayatlarının tadını çıkarmasına izin vermek için adımlar atarak, sorumlu bir evcil hayvan sahibi olursunuz ve evcil hayvanınızı mümkün olan en iyi şekilde korursunuz.